לוגו עורך דין פלילי נדב גרינוולד

בהסכמת המדינה – שחרור מוקדם ממאסר בעבירות מין אל מול סוכנת משטרתית

בהסכמה מלאה של המדינה – ועדת השחרורים מורה על שחרור מוקדם ממאסר לאסיר שהורשע במסגרת "מבצע סוכנת" בביצוע עבירות מין בקטינה.

האסיר הגיע לטיפול המשרד לאחר שנדון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע לעונש מאסר בן שנה מאחורי סורג ובריח, ממש מספר ימים בלבד טרם כניסתו למאסר. 

האסיר נדון בבית המשפט השלום בבאר שבע במסגרת מבצע משטרתי של ימ"ר נגב לזיהוי ואיתור עברייני מין, בגירים, המבצעים עבירות מין כנגד קטינות במרשתת. 

על פי כתב האישום מדובר באסיר שביצע עבירות של ניסיון למעשה מגונה בנסיבות מחמירות בקטינה שטרם מלאו לה 14 שנים ועבירה של ניסיון להטרדה מינית של אדם. 

לפי עובדות כתב האישום, האסיר שוחח שיח ארוטי בצ'אט אינטרנטי, אל מול סוכנת משטרתית המתחזה לקטינה כבת 13. במהלך שיחות אלה ביקש האסיר מהסוכנת כי תעמוד ותראה לו את גופה תוך שהוא נוגע בעצמו מעל ומתחת לבגדים, כאשר הוא חושב כל העת כי מדובר במי שהיא קטינה מתחת לגיל 15. 

תחילה נשפט האסיר בבית משפט השלום בבאר שבע לעונש של תשעה חודשי עבודות שירות.

המדינה, באמצעות פרקליטות מחוז הדרום הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם נקבע כי עונשו יוחמר והוא נדון לשנת מאסר לריצוי בפועל, מאחורי סורג ובריח. 

האסיר החל לרצות את עונש המאסר בבית הסוהר "אשל" הסמוך לבאר שבע. 

האסיר אשר היה מיוצג על ידי עורך הדין נדב גרינולד במהלך מאסרו הגיש בקשה לשחרור מוקדם ממאסר.  

המדינה מסכימה וועדת השחרורים מורה על שחרורו של האסיר 

במסגרת דין ודברים שהתקיים בין פרקליטות מחוז הדרום ובין עו"ד נדב גרינולד הגיעו הצדדים לכלל הסכמה כי יש לקבל את הבקשה ולהורות על שחרורו המוקדם של האסיר מהמאסר. 

עוה"ד גרינולד הציג את חוות דעת הגורמים המקצועיים אשר מצביעים על כך כי מהאסיר לא נשקפת עוד מסוכנות ברמה המסכנת את כלל הציבור, את חוות דעת המרכז להערכת מסוכנות מינית המצביעה על רמת מסוכנות נמוכה הנשקפת מהאסיר ואת התנהלותו במהלך כל תקופת מאסרו אשר הייתה ללא רבב. 

עוד הציג עורך הדין נדב גרינולד בפני פרקליטות מחוז המרכז החלטות קודמות של אסירים אחרים במסגרת אותו מבצע סוכן, אשר היו מיוצגים גם כן באמצעות משרדו ושוחררו כולם שחרור מוקדם מהמאסר. 

בדיון שהתקיים בפני ועדת השחרורים הציגה המדינה את הסיבות שבגינה הוחלט לקבל את הבקשה. 

ועדת השחרורים בראשותו של יושב ראש הועדה, השופט בדימוס משה מיכליס מצאה כי יש מקום לקבל את ההסכמה והורתה על שחרורו המוקדם של האסיר מהמאסר. 

ניסיון עושה את ההבדל – ועדת השחרורים מורה על שחרור מוקדם לאסיר שהורשע בביצוע עבירות מין באמצעות רשת האינטרנט. 

מאמרים אחרונים
קבעו פגישה ראשונית