לוגו עורך דין פלילי נדב גרינוולד

העתירה התקבלה – שחרור מוקדם בעבירות של סיכון חיי אדם וחבלה חמורה

בית המשפט המחוזי בחיפה מקבל את עתירת האסיר שהוגשה כנגד החלטת ועדת השחרורים של כלא "דמון" ומורה על שחרורו המוקדם של האסיר מהמאסר לאחר שהועדה דחתה את הבקשה. 

האסיר נדון לעונש מאסר בן 13 חודשים בבית המשפט המחוזי בנצרת בגין עבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה ועבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. 

על פי כתב האישום, האסיר יחד עם אחרים נסעו ברחובות העיר עפולה, באותה העת יצאה המתלונן מביתו כשהוא רכוב על אופניים חשמליות. 

במהלך נסיעתם הבחינו האסיר והאחרים במתלונן, פנו אליו וביקשו כי ימסור להם את סוללת האופניים. האחרים יצאו מהרכב, הקיפו את המתלונן, כאשר אחד מהם חובט בראשו באמצעות בקבוק פלסטיק. המתלונן הצליח להימלט מהם כשהוא רכוב על אופניו והם החלו לרדוף אחריו, כאשר האסיר נוהג ברכב ומשהיגע אל המתלונן נגח באופניו באמצעות הרכב, פעמיים, עד אשר הפילו מהאופניים. כתוצאה מהנפילה נגרם למתלונן שבר במרפק ובכתף.

לאחר מכן, כאשר הגיעו האחרים למקום הם תקפו את המתלונן והאסיר הכניס את האופניים לתא המטען של הרכב. 

בית המשפט המחוזי בנצרת השית על האסיר עונש מאסר בן 13 חודשים לריצוי בפועל.

האסיר פנה למשרד עורך הדין נדב גרינולד בסמוך לכניסתו לריצוי עונש המאסר.

ועדת השחרורים דוחה את הבקשה לשחרור מוקדם

האסיר ריצה את עונשו בבית הסוהר "דמון" וביקש לעלות לדיון בפני ועדת השחרורים.

במהלך הדיון התנגדה המדינה לשחרורו המוקדם מהמאסר תוך שנטען כי בעברו הרשעות תעבורה קודמות, שירות המבחן שהיה מעורב במהלך ההליך הפלילי סבור כי קיימת ממנו מסוכנות גבוהה לביצוע עבירות דומות בעתיד וכי אף גורמי הטיפול בבית הסוהר סבורים כי לא השלים את ההליך הטיפולי. עוד נטען כי האסיר מצמצם מחומרת העבירה, לא מביע אמפטיה לקורבן ומתקשה להגיע לתובנות לגבי חומרת העבירות ומקשה לקחת אחריות מלאה למעשיו. וכי למרות קיומה של תוכנית רש"א הרי שאין לקבל את הבקשה. 

האסיר באמצעות עו"ד פלילי נדב גרינוולד טען כי לדעתו האסיר הוכיח כי הוא ראוי לשחרור מוקדם ואינו יסכן את שלום הציבור. האסיר שהה בתנאים מגבילים למעלה משנתיים ולא נטען כי הפר את התנאים. האסיר לקח אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה ולמרות שלא השתתף בהליך טיפולי משמעותי בגלל תקופת המאסר הקצרה שנגזרה עליו הרי שיש בתוכנית רש"א כדי להמשיך את הליכי השיקום מחוץ לכלא. 

ועדת השחרורים, בראשות כבוד השופט דימוס ארגמן דחתה את הבקשה תוך שנקבע כי "ממקרא כתב האישום עולה הלך מחשבתו של האסיר ורמת הסיכון הנובעת מתנהגותו… הלך מחשבה זה שמצביע על רמת המסוכנות הנובעת מהאסיר. רמת מסוכנות זו לא אוינה בטיפול שעבר במהלך מאסרו והועדה סבורה שלא יהיה בתוכנית רש"א כדי לאיין את מסוכנותו"

העתירה לבית המשפט המחוזי מתקבלת והאסיר משוחרר

האסיר ועורך הדין נדב גרינולד לא השלימו עם ההחלטה ועתרו מייד כנגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה. 

בדיון שהתקיים בפני נשיא בית המשפט המחוזי מצאו הרכב השופטים לקבל את העתירה ולהורות על שחרורו המוקדם של האסיר. 

"בהביאנו בחשבון את מכלול הנסיבות וכן את העבודה כי מדובר באדם ללא עבר פלילי שזהו מאסרו הראשון (בעברו עבירות תעבורה), ובהביאנו בחשבון את תוכנית השיקום שהוכנה עבורו- סבורים אנו כי זהו המקרה המתאים שבו היה לוועדה להורות על שחרורו המוקדם וזאת כדי לאפשר את שילובו בתוכנית השיקום כפי שקבע רש"א"

עוד קבעו השופטים כי "סבורים אנו כי בנסיבות אלו מתקיימים התנאים החריגים המצדיקים את התערבות בית המשפט בהחלטת ועדת השחרורים, וזאת בשים לב להלכה כי רק במקרים חריגים יתערב בית המשפט בהחלטתה של ועדת שחרורים". 

לחימה בלתי מתפשרת עד להשגת התוצאה  מקרה חריג בו בית המשפט המחוזי הופך את החלטת ועדת השחרורים ומורה על שחרור מוקדם של אסיר.

מאמרים אחרונים
קבעו פגישה ראשונית