לוגו עורך דין פלילי נדב גרינוולד

שחרור מוקדם בהסכמה בעבירות נשק חמורות

ועדת השחרורים בבית הסוהר "צלמון" מקבלת את ההסכמה ומורה על שחרורו של אסיר בעבירות נשק חמורות.

האסיר המרצה עונש מאסר לפרק זמן של שלוש וחצי שנות מאסר לאחר שהורשע בעבירה של נסיעה והובלה של כלי נשק, ירי בנשק באזור מגורים ובעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובגין הרשעתו בכתב אישום בעבירות של אלימות במשפחה. 

על פי כתב האישום העיקרי, שנדון בבית המשפט המחוזי בחיפה, האסיר נהג ברכב, יחד עם שני שותפיו לביצוע העבירות כאשר אחד השותפים החזיק באקדח טעון, כאשר המטרה הייתה ביצוע ירי לעבר מקום שבו שהה אדם עימו היו מסוכסכים. השותף ירה לעבר כלי הרכב שהיו במקום והשותפים נסעו וחזרו מספר פעמים למקום במהלכו ירו מספר פעמים נוספות לעבר המקום. במהלך אחת הפעמים נפגע אחד השוהים במקום מהירי בידו. 

במהלך המנוסה מהמקום האסיר עצמו החזיק בנשק ואף ירה בו לעבר קיר בניין. 

במסגרת כתב אישום זה הוסכם כי המדינה, פרקליטות מחוז חיפה, והאסיר שהיה מיוצג על ידי משרדו של עורך הדין נדב גרינולד יטענו באופן חופשי ובית המשפט יגזור את עונשו של הנאשם.

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על האסיר עונש של 3.5 שנות מאסר, כאשר על שותפו לביצוע העבירה הוטל עונש של 4.5 שנות מאסר. 

בכתב אישום אחר הודה האסיר בביצוע של עבירות אלימות במשפחה בכך שהכה את זוגתו באגרוף ואיים עליה. בגין כתב אישום זה הוטל עליו מאסר על תנאי בלבד בבית המשפט השלום בעכו. 

האסיר היה מיוצג גם במסגרת כתב אישום זה על ידי משרד עו"ד פלילי – נדב גרינולד.  

האסיר עבר כברת דרך והמדינה מסכימה לשחרורו המוקדם מהמאסר

האסיר אשר היה מיוצג לאורך כל ההליך המשפטי וגם במסגרת מאסרו על ידי עורך הדין נדב גרינולד הגיש בקשה לשחרורו המוקדם מהמאסר. 

על אף שהורשע בעבירות של אלימות במשפחה פעל עורך הדין נדב גרינולד ובמהלך מאסרו הסיר את הסיווג של האסיר כאסיר אלמ"ב, בכך למעשה סלל את דרכו של האסיר לעבר קבלת בקשתו לשחרור מוקדם.

לאחר שחלף פרק זמן של כשנתיים ממועד תחילת מאסרו נקבע כי יתקיים דיון בפני ועדת השחרורים. 

עוה"ד נדב גרינולד הציג במהלך הדיון לוועדת השחרורים ולנציג פרקליטות מחוז הצפון את נתוניו האישיים של האסיר, נסיבות חייו ואת הדרך הארוכה אותה עבר בבית הסוהר "חרמון". כלל חוות הדעת שהוצגו מצד שירות בתי הסוהר היו חיוביות, האסיר השתלב במסגרת חינוך, בקבוצות שונות ובמחלקת "בית התקווה". בהמשך מונה האסיר לתפקידים שונים וחשובים במהלך המאסר וגילה תפקוד תקין במהלך כל מאסרו.

המדינה קיבלה את הטענות ובמסגרת הדיון עצמו מצאה לנכון להודיע כי היא מסכימה לשחרורו המוקדם של האסיר בהתאם לתנאי תוכנית רש"א. 

ועדת השחרורים התרשמה כי מדובר באסיר שאכן עבר שינוי באורחות חייו ומצאה כי יש לקבל את הבקשה ואת הסכמת הצדדים ולהורות על שחרורו המוקדם בהתאם לתוכנית שיקום מטעם הרשות לשיקום האסיר. 

ליווי וייצוג משפטי נכון במהלך תקופת המאסר מביא לתוצאה  שחרור מוקדם ממאסר.

מאמרים אחרונים
קבעו פגישה ראשונית