לוגו עורך דין פלילי נדב גרינוולד

עורך דין פלילי בתחומי משפט פלילי הליכי מעצר ושחרור ייצוג בבתי המשפט עבירות תעבורה חמורות ייצוג בועדות שחרורים ייצוג בבית הדין הצבאי

החזקת סם לצריכה עצמית – עו״ד פלילי נדב גרינוולד

פקודת הסמים קובעת איסור על החזקת סם מסוכן ללא אישור מתאים. למשל, היתר לשימוש בקנאביס רפואי שניתן לחולים רבים הזקוקים לקנאביס כתרופה.

אדם המחזיק בסם מסוכן לצריכתו העצמית עובר עבירה על פי הפקודה שהעונש שבצידה הוא עד שלוש שנות מאסר.

התוספת השנייה לפקודת הסמים מגדירה מה הכמות המוגדרת על פי החוק ככמות המותרת להחזקה לצריכה עצמית על פי משקל, כך למשל:

למרות רשימה זו והכמות המפורטת בה עדיין מי שהחזיק כמות הגדולה מהכמות המפורטת יכול לטעון כי החזיק את הכמות לצריכתו העצמית ועליו הראייה להוכיח כך [סעיף 31(3) לפקודה].

בהתאם לפסיקת בתי המשפט, על הטוען להוכיח כי הוא צורך כמויות גדולות של הסם המסוכן וכי ברשותו מקור מימון לרכישת הסם על אף העלויות הגדולות שלא באמצעות סחר בסמים.

במקרים גבוליים, כאשר הכמות ממש קרובה לכמות המוגדרת על פי החוק ככמות לצריכה עצמית הנטייה תהייה לקבל את טענות הנאשם או החשוד ולייחס לו עבירה של צריכה עצמית. אולם, גם במקרים רבים אחרים, בהם כמות הסם הייתה גדולה משמעותית מהכמות המוגדרת על פי החוק, עדיין הצליח משרדנו לשכנע את בית המשפט כי מדובר היה בהחזקה לצריכה עצמית.

לסוג הסם שנתפס ישנה משמעות רבה. ההתייחסות שונה כאשר מדובר על תפיסה של קנאביס, חשיש או מריחואנה שנתפסים כ"סם קל" לבין ההתייחסות לתפיסה של "סמים קשים" – קוקאין, הירואין, אקסטזי (MDMA), LSD ועוד.


עבירות סמים | תחומי התמחות המשרד | הצלחות המשרד


החזקת קנאביס לצריכה עצמית, עבירה קנס מיוחדת:

ב-01.04.2019, נכנס לתוקפו תיקון לפקודת הסמים המסוכנים אשר קובע הסדר מיוחד כלפי מי שביצע עבירה של החזקה או שימוש בקנאביס לצריכתו העצמית, בכמות שמתחת לכמות הקבועה בחוק – 15 גרם.

אם בעבר, אדם בגיר היה נתפס בביצוע עבירה של החזקה או שימוש בקנאביס בכמות לצריכה עצמית היה נלקח כאחרון העבריינים לתחנת המשטרה ועובר הליך של חקירה ופתיחת תיק פלילי, הרי שכעת, לאחר כניסת התיקון לתוקף, עבירה מהסוג הזה תגרור אחריה קנס ורישום במרשם חיצוני למרשם הפלילי.

התיקון שתוקפו למשך שלוש שנים בלבד, קובע כי בגיר שביצע עבירה של החזקה או שימוש בקנאביס לצריכה עצמית בפעם הראשונה יקבל קנס כספי בסך 1,000 ₪. במקרה של עבירה שנייה בתוך פרק זמן של חמש שנים יוטל כפל קנס – 2,000 ₪.

התיקון חל על מי שבעת ביצוע העבירה הוא בגיר, כלומר הטיפול בקטינים מתחת לגיל 18 שביצעו עבירה דומה נשאר זהה לטיפול טרם כניסת התיקון לתוקף.

התיקון גם לא חל על חיילים, להם קיימים הסדרים שונים במסגרת חוק שיפוט צבאי ושימוש בקנאביס על ידי חיילים גם אם בוצע מסגרת צבאית וגם במסגרת אזרחית, במסגרת חופשה מהצבא, עדיין נחשב לעבירה. גם אסירים ומי שמצוי בפיקוח שירות בתי הסוהר אינם נכללים במסגרת התיקון.

התיקון לחוק גם לא חל על מי שבחמש השנים שקדמו לביצוע העבירה הורשע בעבירה מסוג פשע, עבירה שהעונש בצידה הוא לא פחות משלוש שנות מאסר.

מי שקיבל לידיו הודעת תשלום קנס בגין ביצוע עבירה של החזקה או שימוש בקנאביס לצריכה עצמית, רשאי לבחור בין שלוש אופציות – לשלם את הקנס, לבקש לבטל את הקנס או לבקש להישפט.

מי שיבחר לשלם את הקנס, עליו לעשות כן תוך 60 ימים מיום קבלת הקנס.

עם תשלום הקנס, למעשה הוא מודה בביצוע העבירה והוא יירשם כמי שביצע את העבירה במרשם מיוחד המנותק מהרישום המשטרתי הרגיל.

מי שיבחר להגיש בקשה לביטול הודעת הקנס המיוחדת או כי ברצונו להישפט על העבירה, יכול לעשות כן תוך 30 ימים מיום קבלת הקנס.

חשוב להדגיש כי הגשת קשה לביטול הקנס לא דוחה את מועד התשלום.

הוגשה בקשה לביטול הקנס ונדחתה, רשאי הנקנס להודיע על רצונו להישפט תוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על דחיית בקשתו לביטול הקנס.

הוגשה בקשה להישפט? חשוב לדעת כי המשטרה תמשיך בחקירת התיק הפלילי והנקנס יזומן לחקירה משטרתית.

בנוסף, חשוב לדעת כי באם בית המשפט ירשיע את הנקנס בביצוע העבירה הוא יכול להטיל ענישה חמורה יותר – קנס שלא יפחת מפי 3 מהקנס שהיה נקוב בהודעת הקנס ואף יכול להטיל על הנקנס ענישה הכוללת תשלום הוצאות משפט אם ייקבע כי ניהול ההליך נעשה שלא בתום לב או תוך הכבדה על קיומם של ההליכים בפני בית המשפט.

מי שהחזיק או השתמש בקנאביס בפעם השנייה בתוך חמש שנים, צפוי לכפל קנס – 2,000 ₪.

מי שהחזיק או השתמש בקנאביס לצריכה עצמית בפעם שלישית תוך חמש שנים, יופנה להליך של סגירת התיק בהליך של הסדר מותנה.

מי שהחזיק או השתמש בקנאביס לצריכה עצמית בפעם הרביעית, יופנה להליך פלילי רגיל.


עבירות סמים | תחומי התמחות המשרד | הצלחות המשרד


נחקרת בחשד לביצוע עבירה של החזקה או שימוש בסמים לצריכה עצמית? הוגש נגדך כתב אישום? התקשר/י – 077-9969352


התוכן באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, אין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי מטעם עורך דין או תחליף לו. השימוש וההסתמכות על התוכן הנמצא באתר הם באחריות המשתמש בלבד.

שירותי עורך דין פלילי - נדב גרינוולד

סחר בסמים

עו״ד פלילי נדב גרינוולד פקודת הסמים אוסרת על כל מכירה, אספקה או ביצוע של כל עסקה אחרת בסם מסוכן. העונש בצד עבירה זו יכול להגיע עד לעשרים שנות מאסר. סחר

ייצור, הפקה, הכנה ומיצוי סמים

עו״ד פלילי נדב גרינוולד סעיף 6 לפקודת הסמים כותרתו ייצור, הכנה והפקה. הסעיף עצמו קובע עונש של עד 20 שנות מאסר למי שמבצע עבירה של ייצור סם מסוכן, הפקת סם

תקיפת שוטר

עו״ד פלילי נדב גרינוולד מה זו עבירת תקיפת שוטרים? ומה העונש עליה? החוק קובע עונש של עד שלוש שנות מאסר כלפי מי שבוצע עבירה של תקיפה כלפי שוטר, הקשורה למילוי

קבעו פגישה ראשונית

התוכן באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, אין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי מטעם עורך דין או תחליף לו. השימוש וההסתמכות על התוכן הנמצא באתר הם באחריות המשתמש בלבד.

נחקרת בחשד לביצוע עבירה בתחום הפלילים? הוגש נגדך כתב אישום?

התקשר/י 050-8848606 ותקבל ייצוג משפטי הולם ומקצועי.

עורך דין פלילי – נדב גרינוולרד

עורך דין פלילי נדב גרינוולד

השאירו פרטים לייעוץ ראשוני

השאירו פרטים בטופס כאן למטה ואנחנו נחזור בהקדם

סחר בסמים

עו״ד פלילי נדב גרינוולד פקודת הסמים אוסרת על כל מכירה, אספקה או ביצוע של כל עסקה אחרת בסם מסוכן. העונש

תקיפת שוטר

עו״ד פלילי נדב גרינוולד מה זו עבירת תקיפת שוטרים? ומה העונש עליה? החוק קובע עונש של עד שלוש שנות מאסר