לוגו עורך דין פלילי נדב גרינוולד

מאסר על תנאי בעבירות סמים

כנגד הלקוח, הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום המייחס לו עבירות של ייבוא, ייצוא, מסחר ואספקה של סם מסוכן, עבירה של גידול סם מסוכן ועבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.

על פי כתב האישום, לקוח המשרד רכש מחו"ל בשתי הזדמנויות זרעי קנאביס באמצעות רשת האינטרנט. זרעים אלה נשלחו ללקוח באמצעות הדואר ונתפסו בשדה התעופה בן גוריון עוד לפני שקיבל את ההזמנות לידיו.

לאחר שנתפסו ההזמנות בנמל התעופה, פנו במשטרת ישראל לבית המשפט וביקשו להוציא צו חיפוש לביתו של הלקוח. במהלך החיפוש נתפסו בביתו של הלקוח שני שתילים של קנאביס במשקל של מספר גרמים וכן נתפס קנאביס במשקל מועט אשר שימש לצריכתו העצמית.

הלקוח נלקח לתחנת המשטרה, שם בטרם החקירה סירב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין ובחר למסור את גרסתו מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם החקירה.

במהלך חקירתו הודה הלקוח בכל המיוחס לו ולקח אחריות מלאה על ביצוע כל העבירות.

מספר חודשים לאחר החיפוש שנערך בביתו נשלח ללקוח מכתב יידוע לחשוד אשר מודיע לו כי חומר החקירה בעניינו הועבר לעיון יחידת התביעות וכי מתאפשר לו לפנות אליהם בבקשה כתובה ולשכנעם להימנע מהגשת כתב אישום כנגדו.

גם במקרה זה, הלקוח בחר שלא להיוועץ בעורך דין ובחר שלא לפנות לסיוע של עורך דין.

לאחר בחינת חומר החקירה ולאחר שלא נמצא כל טעם מדוע להימנע מהגשת כתב אישום, בחרה יחידת התביעות להגיש כנגד הלקוח כתב אישום חמור מאוד לבית משפט השלום בתל אביב.

ייבוא זרעי קנאביס:

פקודת הסמים אוסרת על כל ייבוא של סם מסוכן לתחומי מדינת ישראל. בדומה לצמח הקנאביס, גם הזרעים נחשבים כחלק מהצמח והם אסורים בהחזקה על פי החוק, קל וחומר שנאסר הייבוא של זרעי קנאביס.

בשנים האחרונות, החיבור עם רשת האינטרנט הפך את האפשרות להזמין מוצרים לחו"ל להרבה יותר קל ונוח, כך גם בתחום ייבוא הסמים. אזרחים רבים מעדיפים לבצע הזמנות של סם מסוכן או של זרעי קנאביס מרשת האינטרנט מתוך כוונה שלא לפגוש בסוחר ומבלי לדעת ממי ביצעו את הרכישה.

בעצם ההזמנה מרשת האינטרנט, אותם המבצעים אינם מודעים לעובדה כי הם בעצם מבצעים עבירה פלילית חמורה של ייבוא סם מסוכן, עבירה שהעונש בצידה הוא עד ל-20 שנות מאסר.

גידול קנאביס:

פקודת הסמים על גידול של כל צמח המוגדר כסם מסוכן על פי פקודת הסמים. קנאביס מוגדר כסם מסוכן על פי פקודת הסמים ומשכך גידול קנאביס ללא אישור מתאים אסור בתכלית האיסור.

פקודת הסמים אינה מבצעת הבחנה בין מי שגידל לצורך צריכה אישית או לצורך רפואי, לבין מי שגידל לצורך הפקת רווח – בשני המקרים העונש על עבירת הגידול הוא עד ל-20 שנות מאסר.

בתי המשפט נוטים לעשות את ההבחנה ולעיתים תהייה נטייה להקל בעונשו של מי שביצע את העבירה שלא מתוך כוונה להפיק רווח ממכירת הסם, ללא אמצעים מיוחדים, בהיקף נמוך ובמשקל מועט.

לאחר הגשת כתב האישום, פנה הלקוח למשרדנו ושכר את שירותינו.

חשוב לזכור – חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי בשלב מוקדם ככל הניתן.

עוד בטרם הדיון הראשון ולאחר צילום חומר החקירה בתיק, פנינו בבקשה מנומקת, המגובה בראיות המצויות בתיק, ליחידת התביעות הפלילית בתל אביב והצלחנו לשכנע אותם למחוק מכתב האישום את העבירות החמורות של ייבוא סם מסוכן והעבירה של גידול הקנאביס.

במסגרת תיקון כתב האישום, יוחסו לנאשם רק עבירות של החזקת סם מסוכן לצריכתו העצמית.

במסגרת הסדר טיעון, הוסכם כי הנאשם יודה בכתב האישום המתוקן ויושת עליו עונש של מאסר על תנאי וקנס, כאשר המדינה תבקש אף להטיל עליו עונש של פסילת רישיון נהיגה בפועל.

כתב האישום המתוקן הוגש לבית המשפט, הנאשם הודה בהחזקת סם לצריכתו העצמית ולאחר מכן שמע בית המשפט את הטיעונים לעונש.

בית המשפט קבע כי במקרה זה הוא מאמץ את הסדר הטיעון בכך שהוא משית על הנאשם עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך 1,500 ש"ח וקבע כי אין מקום לפסול את רישיון הנהיגה של הנאשם.

לדעת בית המשפט עברו הנקי, העובדה כי הוא מפרנס יחיד וכי סגנון עבודתו מצריך ברישיון נהיגה הרי שאין מקום לפסול את רישיון הנהיגה שלו ולפגוע בנאשם באופן בלתי מידתי.

(52488-02-15)


התוכן באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, אין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי מטעם עורך דין או תחליף לו. השימוש וההסתמכות על התוכן הנמצא באתר הם באחריות המשתמש בלבד.

מאמרים אחרונים
קבעו פגישה ראשונית